Nábytok do kancelárie: 5 tipov, ako si zariadiť svoju kanceláriu
Trávite v kancelárii podstatnú časť vášho pracovného dňa? Potom ju určite chcete mať príjemne a zároveň užitočne zariadenú. Kancelársky nábytok by mal byť praktický a vhodne umiestnený, aby ste mali všetko dôležité po ruke. Prečítajte si našich 5 tipov, ako si zariadiť kanceláriu.
Stôl ako základ
Pracovný stôl tvorí základ každej kancelárie. Pri jeho výbere zohľadnite svoj pracovný deň. Pracujete v prvom rade s počítačom? Hľadajte stôl, ktorý ponúka skryté vedenie kabeláže, nech nemusíte zakopávať o káble. Ak pracujete najmä s dokumentami, poobzerajte sa po stole
s priestranným povrchom, aby ste na svoju prácu mali dostatok miesta. Vždy sa snažte vyberať taký rozmer stolu, aby nielen naplno využil dostupné miesto v pracovni ale zároveň sa vám na ňom pohodlne pracovalo. Myslite aj na prípadné umiestnenie ďalších pracovných pomocníkov - tlačiarne, monitoru alebo dokovacej stanice.
Ak je vaša práca kombináciou počítačovej práce a práce s dokumentmi, a zároveň sa objaví aj pracovné stretnutie, odporúčame zariadiť stoly do tvaru písmena „L”. Získate priestor na prácu aj stretnutia. Potrebujete ešte viac priestoru? Zoraďte si stoly do tvaru písmena „U” a môžete pracovať, odkladať dokumenty, a ešte aj viesť pôsobivé stretnutia. Dôkladne zvolený rozmer pracovného stola vás každý deň v práci podrží a zabráni, aby ste sa nikdy nesťažovali na nedostatok pracovného priestoru.
V našej ponuke nájdete nábytkové rady v rôznych prevedeniach, dekoroch a v rôznych cenových hladinách, aby ste mohli uspokojiť svoje požiadavky a nároky čo sa týka vybavenia vašej kancelárie.
Veľmi obľúbený pre svoj široký sortiment a kombinovateľnosť je kancelársky nábytok od českého výrobcu značky Hobis. Ide o vysoko kvalitný nábytok s dôrazom na praktické použitie a so skvelým pomerom ceny a kvality. Pre viac dizajnové a reprezentatívne zariadenie kancelárie je vhodná rada manažérskeho nábytku značky Lenza Wels.
3D návrh kancelárie
Vďaka našim špecialistom máte možnosť získať dokonalú predstavu o interiéri svojej budúcej kancelárie ešte pred kúpou jednotlivých častí. S naším 3D návrhom kancelárie máte možnosť ovplyvniť svojimi nápadmi výsledok a okamžite uvidieť svoje predstavy o budúcej kancelárii. Informujte sa o možnosti schôdzky s naším špecialistom na adrese nabytok@lamitec.sk.
Stoličky pre uľahčenie práce
Sedavé zamestnanie nie je príliš priateľské k vašej chrbtici. Výber kvalitnej kancelárskej stoličky by mal byť pre vás ťažiskový. Dobrá stolička musí byť pohodlná, polohovateľná a mať vysoké chrbtové operadlo. Takisto si vyberajte stoličku alebo kreslo s opierkami na ruky, aby ste odľahčili chrbticu a plecia. Veď až 8 hodín denne mnohí z nás strávia práve na kancelárskej stoličke. Subjektívne si môžete stoličku vyskúšať ešte pred nákupom. Štandardne platí, že čím vyššia cena, tým sú použité materiály kvalitnejšie a pocit počas sedenia lepší. Samozrejmosťou je naše odborné poradenstvo.
Materiál vašej stoličky alebo kresla by mal byť priedušný a príjemný na dotyk. Určite nechcete, aby vám sedenie spôsobovalo nepohodlie, svrbenie alebo aby sa vaše telo nepríjemne prehrievalo v dôsledku nevhodného materiálu. Doplňte svoje sedenie napríklad o masážnu opierku na nohy a pustite sa do práce. Pohodlnejšie sedenie a pohodlnejšie pracovné prostredie vedie k lepším pracovným výkonom a k vyššej spokojnosti na pracovisku. Opäť pripomíname, že najlepšie je kancelársku stoličku vyskúšať pred kúpou.
Bohaté odkladacie priestory
Ani neviete ako a v kancelárii sa vám zrazu nazbierajú všetky možné dokumenty, knihy a kancelárske potreby. Odkladacie priestory a zásuvkové kontajnery sú nevyhnutnosťou. Zaobstarajte si kontajner minimálne so štyrmi uzamykateľnými zásuvkami pre zachovanie bezpečnosti. Zároveň jednotlivé zásuvky skvelo poslúžia pre prehľadné uschovanie rozličného kancelárskeho vybavenia alebo dokumentov.
Pre ďalšie odkladanie sú vhodné napríklad aj zásuvkové boxy. Ak potrebujete mať prehľad v kartotékach, zadovážte si kartotékové skrine alebo pojazdné kartotéky, ktoré môžete efektívne presúvať po kancelárii. Kancelárske odkladače na stôl a držiaky na časopisy alebo hrubšie dokumenty sa u vás tiež nestratia.
Vešiaky šetria miesto a hodiny šetria čas
Na vešiaky sa v kanceláriách často zabúda. Pritom najmä v jesenných a zimných mesiacoch oblečenia pribúda. V kanceláriách s viacerými ľuďmi tak nachádzate kabáty, šály a svetre rozvešané na kľučkách dverí, na oknách alebo na operadlách stoličiek. Šikovný vešiak nezaberie veľa miesta a v málo priestranných kanceláriách dokáže zázraky.
Nástenné hodiny sú tichým svedkom vašej práce. Visia na stene a veľmi pomaly odrátavajú čas do vášho odchodu domov. Hoci dnes už všetci vidíme čas na displejoch monitorov alebo mobilných telefónov, minimalistické hodiny sú stále dôležitou súčasťou kancelárií. Ak si navyše kúpite také s tichým chodom, nebude vás rušiť ani pravidelný tikot.
Ideálne zariadenie kancelárie závisí od vašich každodenných potrieb. Dôležité je, aby bol nábytok jednoduchý, užitočný, a aby ste sa v kancelárii cítili dobre. Pracovné prostredie, ktoré nakoniec vytvoríte, by malo vo vás takisto vyvolať a maximalizovať efektivitu a produktivitu.